19
May
10

Acca Dacca

“We roll tonight
To the guitar bite
Yeah, yeah, oh”

 Pana saptamana trecuta Leonard Cohen era cel mai mare om pe care il vazusem in carne si oase. Ma rog, din industria muzicala.
 Eh, saptamana asta pot sa spun ca l-am vazut cel mai mare om din lume, pentru mine.
 De Angus Young vorbesc iar circumstanta in care l-am vazut este concertul AC/DC de duminica.
 Am avut biletele la Golden Circle inca din decembrie. Inca imi aduc aminte cum a fost cand le-am cumparat. Eram racit mort iar cand Sabina mi-a spus ca le-a platit pe net, am sarit ca ars din pat, mai sa plang de fericire.
 Eh, si dupa 5 luni de asteptare, in care am uitat si mi-am reamintit sistematic despre minunatia de pe 16 mai, in sfarsit s-a intamplat. Recunosc ca nu am mai uitat atat de des de concert din momentul in care am primit un poster mare cat mine, cu AC/DC si l-am agatat in camera.

“Stand up and be counted,
For what you’re about to receive!”

 Si na ca a venit ziua cu pricina. Inainte de intalnirea de la universitate n-am putut sa ascult nimic de la ei. Incepeam sa urlu pe strada si desi erau hoarde de acdcisti pe strazile din jurul scenei, am zis sa nu par (mai) nebun (decat sunt).
 Dupa one beer too many in Fire am navigat rapid labirintul din stanga scenei, in cautarea unei ecobude, si apoi am ajuns in fata scenei. Monstrului de scena. Era imensa iar in spatele marelui ecran banuiam ca se ascunde celebra locomotiva, prezenta la fiecare concert din turneu.
 Pe scena: Down, despre care stiam doar ca sunt americani si au solist pe Phil Anselmo de la Pantera.
 Dupa un warm-up reusit al celor de la Down a venit Iris.
 Mie nu imi place Iris.
 Adica instrumentalul e fain, dar nu imi place vocea lui Cristi Minculescu. Nu zic ca e rea, doar ca nu imi place mie.
 Eh, duminica seara am uitat de asta, dand aprobator din cap pe melodiile lor, cu un zambet usor tamp, uitandu-ma la prietenul nostru, Cristi Minculescu.
 Se citea pe fata lui bucuria de a sta pe scena pe care urma sa concerteze AC/DC, care din cate am inteles sunt idolii lor.
Dupa performance-ul lor a urmat o pauza de vreo jumatate de ora, timp in care toti s-au ingramadit spre ecobudele vizitate de mine in deschidere. Nu ma plang, la normal circle, a fost mult mai rau.
Ei si la 9 fix a inceput magia.

“We rock at dawn on the front line
Like a bolt right out of the blue
The sky’s alight with the guitar bite
Heads will roll and rock tonight”

 A inceput cu un film pe uriasul ecran de pe scena. Angus Young intr-o locomotiva fara frane. Clipul se termina cu deraierea trenului iar apoi ecranul se desparte in doua iar o locomotiva de 3,5 tone, scuipand fum si foc, isi face loc pe scena.
 Prima melodie a fost Rock & Roll Train. Prefer melodiile mai vechi, poate pentru ca am copilarit cu ele, insa totul suna genial din fata scenei.
 Si atunci l-am vazut: era Angus Young, imbracat in costumul de elev, aratand exact ca in interviurile pe care le vedeam pe VH1 cu ani in urma. Mi s-au inmuiat picioarele, am inceput sa tremur si frigul…ce frig? nu mai simteam nimic.
 Dupa primele trei melodii deja nu mai aveam voce in ciuda faptului ca nici macar nu ma uitasem bine la Brian Johnson, vroiam sa sar peste toti si sa il iau in brate pe chitaristul ala cu par lung si inceput de chelie, in costum de elev si cu fata cam exagerat de imbatranita pentru varsta sa.
 Deci am stabilit ca asupra lui m-am concentrat de-a lungul concertului. Acum sa vorbesc putin si despre Brian Johnson. Auzisem ca nu mai are voce, ca vor sa il dea afara, dar acum nu pot sa le consider decat zvonuri ieftine,  minciuni, pentru ca pe 16 mai, in Piata Constitutiei, vocea lui a fost impecabila.
 Dupa cateva melodii ajunsesem sa ma uit la ecranele pe care rulau imagini filmate in direct de pe scena. Parca intr-o transa m-am decis sa imi mut privirea spre artisti. Reactia a fost de uimire, parca la fiecare 10 minute realizam din nou ca sunt la concertul pe care l-am asteptat de vreo 13 ani. Am 22 iar primul cd l-am primit la 9.
 Sambata, intr-un ziar, aparuse playlistul concertului. Am retinut cateva piese insa am incercat sa le uit pe cat e posibil pentru ca mie mi se pare o magarie sa stii ce se va canta. Zic asta pentru ca uitasem complet ca vor canta Whole lotta Rosie… si banuiesc ca stiti ce se intampla pe melodia asta in concerte. O prostituata gonflabila, grasa si cam urata apare pe scena. Ah, si e cat scena de mare. In turneul asta calareste locomotiva.
 Inainte de bis au cantat Let there be Rock, melodie din 1977, foarte draga mie. Pe Wiki scrie ca in concerte dedica melodia asta lui Bon Scott, solist AC/DC intre 74 si 80, eh, de data asta au facut ceva si mai frumos, au aratat imagini cu el, alaturi de trupa. Bon Scott a murit in 1980. Banuiesc ca v-ati prins ca el era preferatul meu.

“Let there be light, sound, drums, ‘n guitar, ah
Let there be rock”

 Bis-ul ne-a adus Highway to hell si  For those about to rock(we salute you) iar ele pe mine m-au adus intr-o stare de nedescris. Mi-am dat seama ca se termina, iar eu eram pregatit sa mai stau si 2 saptamani daca ar fi cantat pentru mine. In fine, cand Angus a aparut incornorat pe scena, iar intreaga piata a fost cuprinsa de o lumina rosie, intensa, mi-am dat seama ce a reprezentat pentru mine concertul asta. A fost ceva ce rar reusesti sa experimentezi in viata – sa stii ca ai vazut trupa ta preferata, si sa stii ca pentru ca ai copilarit cu ea, nicio alta formatie nu o sa o depaseasca vreodata. Poate ca exagerez dar concertul asta reprezenta unul din punctele de pe to do list-ul vietii mele.
 In final va las cu Dirty Deeds Done Dirt Cheap, si poate imi gasiti voi vocea, ca pe la melodia asta mi-am pierdut-o:))

7 Responses to “Acca Dacca”


  1. 1 David
    May 20, 2010 at 11:18 am

    Bai nu stiu, dar eu nu inteleg nimic din acdc. Leonard Cohen e mult mai bun pentru mine. :))

  2. 2 cătălin
    May 20, 2010 at 7:26 pm

    Uite, pentru ca ai fost copil cuminte si pentru ca imi place cum scrii: http://www.bumbutz.ro/photo/journal/Entries/2010/5/17_Angus,_Bucharest,_2010_files/2010-05-16-22-34-50-1.jpg :D

    Multumiri domnului Bumbut pentru talent. http://www.bumbutz.com

  3. 3 Iulia
    May 20, 2010 at 9:08 pm

    ai scris f dragut:D ma bucur ca ai trait acest moment special, tu, copil special ce esti>:D< am o rugaminte putin offtopic, in calitatea mea de presedinte al clubului stalkerilor tai;;) scoate appul ala enervant din lateral dreapta care atentioneaza mare ca sunt din greenwich, uk/:) it’s slightly annoying since a stalker’s mission is best accomplished in secrecy:>

  4. 4 Alex
    May 20, 2010 at 9:44 pm

    @Catalin mersi pentru fotografie, o am pe desktop acum, asa micuta cum e:)
    @Iulia iti multumesc pentru stalking si pentru ca ma faci sa scriu>:D<
    in legatura cu appul..cum altfel sa vad cand cineva imi da un search dubios pe google:P in fine o sa ma gandesc zilele astea la o solutie si voi incerca sa te multumesc:P

    sunt cam emotiv in momentul asta, cred ca e de la raceala dar ma bucura foarte mult raspunsul vostru + una bucata mesaj de la Br :D ma culc zambaret in seara asta.

  5. 5 Iulia
    May 23, 2010 at 10:22 pm

    aaaaaaaaaaaw>:D< how sweet:D ma bucur ca te-am inveselit putin;;) doar stii ca te iubim:X mai ales azi, de ziua taaaaaaaaaaaa:D la multi ani si aici, omulet special!>:D< ah, m-ai facut curioasa cu experimentul, i wanna knowz:D

  6. November 1, 2010 at 5:36 am

    <3 ce-mi place cand mai descopar niste comentarii dragute de care nu stiam ;))

  7. November 2, 2010 at 4:11 pm

    Ce vremuri! Ce nu faceam eu pentru tine :))


Leave a Reply

Baga aici adresa de mail si primesti bucati de bebe cu portia, pan' te saturi!

Join 6 other followers

Tweetah

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.

Ce sustin

unkle_bob's Profile Page


